با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تصاوير ديدني از ايران ما: تونل برفي ازنا( اشترانکوه)
زیارت عاشورا
رشته كوه سر به فلك كشيده اشترانكوه با قلل 13 گانه و بلندي 4250 متر در 5 كيلومتري جنوب شهرستان ازنا در استان لرستان قرار گرفته و هرساله پذيراي كوهنوردان، توريست‌ها و ايرانگردان و در پاره‌اي موارد گردشگران خارجي مي‌شود.

 
اشترانكوه ازنا، مهد عجايب طبيعي و زاد بوم زبياترين جانداران و پرندگان مجموعه‌اي بي‌بديل و بكر از خلقت را به تصوير مي‌كشاند و قلل مرتفع آن چهره غبار گرفته آسمان را مي‌خراشد تا تابش پرتو آفتاب از لابلاي صخره‌ها بر برف‌هاي هزار ساله‌اش همانند پرنيان خيال هزار رنگ به خود گيرد.

 

دره‌هاي آن ژرفتر از هر انديشه‌اي، چونان دستي سخاوتمند گياهاني را پرورش داده كه نظير آن را در هيچ جاي ايران نمي‌توان يافت و علاقه‌مندان و دوستداران را به دامان پر مهر و شكوه خود فرا مي‌خواند.

به راستي كسي كه اشترانكوه را نبيند گويا چيزي را نديده، اشترانكوه سمبل ازنا، شهر را مانند طفلي در آغوش خود كشيده و اين كودك بر دامان مادر خود سالهاست كه آرميده است.

در تابستان نسيم برف‌هاي اشترانكوه دماي شهرستان ازنا را بسيار خنك مي‌كند و مجاورت شهرستان ازنا به اشترانكوه هواي اين شهرستان را در زمستان به طرز عجيبي بسيار سرد كرده و ازنا را جزو سرد ترين مناطق ايران نموده است.

 

اشترانكوه همه سال پر از برف و يخچال‌هاي طبيعي آن چند ده هزار سال سن دارند.

 

بر گرفته از سایت تابناک



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:, | 1:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |